شروع کسب و کار در اینستاگرام (قسمت اول)
این مقاله و ویدئو ها خلاصه و نکات کلیدی کارگاه آموزش کسب درآمد از اینستاگرام است
که در بهمن سال 98 در موسسه رشدانا برگزار به مدیریت مهندس پور علی برگزار شد.
تنها راه رستگاری اقدام کردن است
خیلی ها گرفتار ایده پردازی اند و با کیف کردن در رویاپردازی های بدون اقدام روزگار می گذرانند…
افراد کمی هم بلافاصله به سراغ اجرایی کردن ایده هایی می روند که شاید در ابتدا خیلی هم کامل نباشد
اما این ایده ها به تدریج پخته و کامل می شوند و به نتیجه می رسند
شما جزو کدامیک از این افراد هستید؟
هدف مشخص به مقدار لازم
شش ماه گذشت، شش ماه دیگر هم خواهد گذشت، شش سال بعد به پشت سرت نگاه می کنی می بینی خیلی از آنچه باید نشد چرا؟
وقت نکردم،ترسیدم
با وقتت چه کردی؟
نمیدانم، شاید اینستاگرام، شاید عصر جدید، شاید فصل های یک و دو و سه از سریالی جدید، یا تکراری و نوستالژیک توشه ی عمرم را برد و نفهمیدم سفیدیِ موهایم را ندیدم رویش پرزهای گوشم را نفهمیدم کاهش نیرویم را
و…چه زود گذشت، چه آرزوهایی که نشد، نه اینکه نشود، یادم شد، نه به دلیل جور زمانه، که به خاطر نگرانی هایی که هیچ وقت محقق نشد، اما سستم کرد، بی انگیزه ام کرد، در رخوت و سستی، منتظر معجزه بودم بی آنکه به یاد بیاورم خود معجزه ام ، بدنبال شفا بودم
غافل از آنکه نگاه حسرت بارِ پدران و مادرانِ زیادی بدرقه ام می کردند
که ای کاش یک روز فرزندشان به سانِ من قدم بردارد و جدا شود از تخت و زخم بستر
چه زود گذشت این همه توهم، این همه طلب، این همه فرار از نافرمانی های خودم به خودم
ای کاش این ها را که می خوانی، روایت روزگارت نباشد، اگر هم هست
ای کاش برخیزی و بهانه هایت را تمام کنی بلند شوی و مسئولیت زندگی ات را بر دوش خودت بیندازی
و نه طلبکار، که استوار گام برداری در مسیری که خود میدانی درست است اما همیشه از آن فرار می کنی
همین الان بلند شو، دوست دارم تجلی و عظمت خداوند را در تو ببینم.
خرید پیچ آماده
یکی از دوستان و همراهان قدیمی پیج پزشک هستند و چند ماه پیش
دایرکت فرستادند که آیا پیج آماده بخرم یا نخرم گفتم نخرید
اما خریدند اتفاقا دو سه هفته قبل سفارش تحلیل همان پیج را
دادند که بدلیل کسالت همکارم و چند روز تعطیلیِ دفترمان با
چند روز تاخیر درحال آماده کردن تحلیل پیج ایشان هستیم.
و
نکته اینجاست فالور های پیج ایشان با سرعت در حال ریزش است چون پست های ایشان با
موضوع قبلی پیج متفاوت است
کسب درآمد با تولید محتوا
کسب درآمد با تولید محتوا چیز پیچیده ای نیست
به شرط اینکه شما محصول یا خدمتی داشته باشید که مورد نیاز دیگران باشد
توجه کسانی که به محصول یا خدمت شما علاقه دارند را با تولید محتوای جذاب و مستمر جلب کنید
دلیل یا دلایل خوبی برای انتخاب شدن ارائه کنید تا به جای رقبا، از شما خرید کنند
صفر تا صدِ معرفی، دریافت سفارش، دریافت وجه و تحویل سفارش را به طور شفاف اعلام کنید
با پاسخ به سوالات مخاطبان، نیازهای ایشان را بشناسید و با تولید محتوا، اعتماد سازی و متقاعد سازی را انجام دهید
این اقدامات از یک کاربر عادی مثل یک دانش آموز یا یک خانم خانه دار تا یک مجموعه دیجیتال مارکتینگ و حرفه ای قابل اجراست.
یادتان باشد مهارت تولید محتوا با آموزش مستمر همراه با تمرین و تکرار افزایش می یابد، پس شروع کنید و ادامه دهید.
بسیاری از کاربران آماتور و غیرحرفه ای با حداقل امکانات درآمدهای خیلی خوبی را بدست آورده اند چون با حداقل استانداردها شروع کرده اند و به تدریج کارشان را بهبود داده اند.
شما هم شروع کنید حتی با یک پیج خصوصی یا یک پیج بدون نام و مشخصات حرفه ای فقط شروع کنید
مهارت در رانندگی با تمرین و تکرار در کنار کسب آموزش بدست می آید
محتوای گرم
اینستاگرام دنبال محتوای گرم است
در اولین فرصت محتوای گرم تولید کنید
پست یا استوری فرقی نمی کند
بایو فقط دو خط
چه مساله ای از من را حل می کنی؟
این سوالی است که اغلب بازدید کنندگان پروفایل
به دنبال پاسخ آن هستند تا دکمه ی فالو را لمس کنند
در بایو فقط در دو خط حرفتان را بزنید
هر چند وقت یکبار هم متن پروفایل_اینستاگرام تان را بهینه کنید
قطعا توی دو خط نمی توان خیلی حرف ها را گفت اما همین هم خیلی خوب است
چون این یک فرصت است…
و دیگران هم این مساله را دارند پس کمی وقت بگذارید و کم گویید و گزیده چون دُرّ
البته اگر بهترین و موثرترین جملات را هم بنویسید
باز این اول راه است و باید محتوایتان؛ ادعایتان را ثابت کند
رقبای مستقیم و غیر مستقیم
ویدئو چک؛ قبلش بگم این روزها دیگه با پانصد هزار تومان هم نمیشه خیلی کتاب خرید
حالا بریم سر اصل مطلب:
اغلب دوستان در مورد رقبا نگاه مستقیم دارند و بلافاصه سرغ هم صنفی هایشان می روند
مثلا رقیب یک گلفروش به جز گلفروش های دیگر کادویی های دیگه هم هستند
و یک نفر میتونه به جای اینکه یک دسته گل گل یا گلدون برای هدیه در نظر بگیره،
یک ساعت رومیزی یا دیواری تهیه کنه و برای خرید منزل یا افتتاح
محل کار دوستان و اقوام تهیه کند علیرغم اینکه این دسته از کارها
در گروه شرکای کلیدی هم قرار می گیرند یعنی احتمالا در کنار
یک کادویی، یا شاخه، گل هم میتونه تکمیل کننده باشه
وقتی به این نکات توجه کنید، خواهید توانست برنامه ریزی بهتری برای
کسب و کارتان داشته باشید و برای تولید محتوا صرفا دنبال معرفی کردن
انواع گل های خودتان نخواهید بود و به دغدغه ی مخاطب خواهید پرداخت
و به او کمک خواهید کرد که بتواند برای انتخابِ یک هدیه ارزشمند تصمیم های بهتری بگیرد
این داستان محتواست
و در ادامه بخوانید..
دیدگاهتان را بنویسید