شروع کسب و کار در اینستاگرام (قسمت دوم)
بودجه بندی تبلیغات در اینستاگرام
اینستاگرام یک شهر یا ایالت شلوغ از کسب و کار های کوچک و بزرگ است
برای دیده شدن در این شلوغی علیرغم اینکه باید ویترین زیبایی داشته باشیم
لازم است در اماکن پرتردد این شهر تبلیغ کنیم و شهروندان اینستاگرامی را
از وجود خودمان مطلع کنیم. بنابراین صرفا یک مغازه لوکس با ویترین زیبا و جذاب
بدون اطلاع رسانی به شهروندان موفق نخواهد شد.
مخلص کلام برای کسب نتیجه در اینستاگرام باید پست های مفید و جذاب تولید و
منتشر کنید و همزمان همان پست را با روش های موجود تبلیغ کنید تا افراد زیادی
آن را ببینند و در صورت نیاز از پیج شمابازدید بیشتری داشته باشند.
میزان بودجه در تبلیغات اینستاگرام
یکی از مهمترین سوالات اطلاع از میزان بودجه ای هست
که کارفرما چقدر حاضر است برای تبلیغات و بازاریابی هزینه کند
پاسخ به این سوال برای همه ی فعالیت ها ضروری است از یک جشن تولد خانگی
تا یک جشن عروسی در باغ تالار می توان از چند میلیون تا چندصد میلیون هزینه کرد
اما حداقل های یک مهمانی را نمی توان حذف کرد و نمی توان در هیچ وضعیتی
تضمین داد تمام مهمانان صد درصد از مهمانی راضی به خانه شان برگردند
نکته ی جالب در تبلیغات اینجاست که برخی از کارفرمایان انتظار دارند در تمام مراحل
حتی با حداقل هزینه (فقط یک شام ساده) به ایشان تضمین بدهیم اثربخشی تبلیغات صد در صد
خواهد بود!
در صورتیکه در بهترین کارزارهای تبلیغاتی از جمله تبلیغات ریاست جمهوری و مجلس در تمام کشورهای دنیا
از جمله آمریکا که مهد تبلیغات مدرن است فقط یک نفر رئیس جمهور می شود
برگردیم به صحبت خودمان؛ اگر صاحبان کسب و کار حتی به اندازه ی قبض برق و گازشان برای تبلیغات به درستی
سرمایه گذاری کنند حداقل نتایج را خواهند گرفت اما اغلب کسب و کارها فقط در زمان بحران به یاد تبلیغات می افتند
و در زمان اوج گرفتن فقط می فروشند!
و امروز فقط حسرت می خورند
در بازاریابی محتوایی و اینستاگرام مارکتینگ هم لازم است در کنار تولید محتوای مناسب
برای دیده شدن پست های تان و افزایش اثر بخشی تبلیغات، در سایر پیج ها
و سایر رسانه ها نیز تبلیغات کنید و پول خرج کنید
همیشه برای تبلیغات مبلغ مناسبی را در نظر بگیرید
هیچ راهکاری صددرصد جواب نمی دهد پس گزینه های متفاوت را امتحان کنید و بهترین نتایجی که گرفتید را تکرار کنید.
پیوستگی و سرعت در انتشار محتوا
گاهی هردوانه خارج از کنترل ماست
یعنی هم می خواهیم توی یک نمایشگاه خودرو پراید بفروشیم هم آخرین مدل از مرسدس بنز!
اینجا هردوانه جواب نمی دهد چون موضوع خارج از کنترل ماست و بازار این را نمی پسندد…
اما در خصوص رشد_فردی و کاری خودمان گاهی می توانیم تصمیم های هردوانه ای بگیریم
مثلاهم سرعت و چابکی خرگوش راداشته باشیم
هم پیوستگی و تلاش لاک پشت را
شدن و نشدنش هم کاملا به باورهای ذهنی ما بستگی دارد
اینجا خودمان هستیم با خودمان، اینجاست که یکی در شرایط متوسط به پایین موفق می شود
و یکی در شریط عالی ناموفق!
در حوزه تولید محتوا نیز با برنامه ریزی و انضباط
می توانید بهره وری خودتان و تیم یا سازمان تان را بهینه کنید
این ها مهارت هایی است که باید آموخت و اقدام کرد
روی خودتان سرمایه گذاری کنید
بهترین سرعت انتشار پست در اینستاگرام
خیلی ها می پرسند
بهترین ساعت انتشار پست کی هست؟ خیلی ها هم پاسخ می دهند فلان ساعت
اما دقیقا مثل صبحانه و شام خوردن های افراد این ساعت نیز متغییر است
پس لطفا برای همدیگر نسخه نپیچیم!
فقط با سعی و تجربه و ثبت کردنِ بهترین ساعات می توانید به آن برسید
مگر اینکه دقیقا خودتان را با یک فعالیت مشابه مقایسه کنید و روش های ایشان را بپرسید و تجربه کنید
جملات کلیدی در پست اینستاگرام
برای تولید محتوای کاربردی یا تیترنویسی و تبلیغنویسی
می توانیم از جستجوی کاربران در گوگل کمک بگیریم
مثلا اگر شما تولید کننده ی محتوای مرتبط با دکوراسیون داخلی هستید؛
برای شروع همین دو کلمه را در گوگل وارد کنید: دکوراسیون داخلی
از زمانی که در حال تایپ کردن هستید تا زمان نمایش نتایج جستجو گوگل به شما
جملاتی را پیشنهاد می کند که بر اساس جستجوهای قبلی شما و همچنین
جستجوی سایر کاربران درباره ی این موضوع بوده است
از این جملات برای تیتر نویسی و تبلیغ نویسی و حتی نوشتن یک مقاله
یا تولید یک محتوای ویدئویی جدید الگو بگیرید…
اهمیت کاور ویدئو در اینستاگرام
کاور ویدئو امکان درگیر شدن مخاطب با پست شما را در اکسپلورر زیاد می کند
پس حتما حواستان به طراحی یک کاور جذاب با انتخاب عکس، تیتر و گرافیک جذاب باشد
و در ادامه بخوانید
دیدگاهتان را بنویسید