توهم پرده سبز در تولید محتوا
داستان تولید محتوا با پرده ی سبز داستان ورزشکارانی است که سالهاست قصد ورزش صبحگاهی دارند اما یا گرمکن مناسب ندارند، یا کفش مناسب و یا رفیق مناسب!!!
در این مقاله توضیح دادم داستان تولید محتوا را از کجا شروع کنیم تا با عاقبت خوشی همراه شود
به نظر من پرده سبز یک بهانه است یک ترمز برای تولید محتوا است
اگر واقعا قصد تولید محتوا دارید: حتما از این مقاله استفاده کنید و با دوستان تان نیز به اشتراک بگذارید:
یکی از سوالات پر تکرار خیلی از دوستان برای تولید محتوای ویدئویی چه در منزل چه در استودیوی حرفه ای استفاده از پرده سبز هست
اصلا خیلی ها میگن ما بدون پرده سبز نمیتونیم ویدئو بگیریم
در حالیکه این واقعاً یکی از حاشیه های تولید محتواست
و اصل قضیه چیز دیگری ست
ما اگه بخواهیم در مورد پرده سبز صحبت کنیم میگیم این اولویت چهارم ماست
پس اولویت اول چیه؟
اول باید به محتوای با ارزشی فکر کنید که هم مخاطب اون رو بپسنده و دنبالش کنه، هم خودتون از محتوایی که ارائه می کنید راضی باشید
میتونید این سوال رو از خودتون بپرسید که آیا این محتوا ارزش دیده شده و ارزش ارائه کردن از سوی شما رو دارد یا خیر؟
نکته دوم نحوه ارائه شما و تسلط شما به ارائه محتواست
یعنی اگر زبان بدن تون خوب باشه نحوه ارائه تون خوب باشه خب اینجا هم میتونید محتوای خیلی خوبی رو تولید کنید
یاتون باشه که اینجا هم با تمرین و تکرار میتونید به تسلط و مهارت خوب و کافی برسید و به هیچ عنوان ما نمیتونیم یک محتوا رو ببینیم و بگیم این بهترین محتوایی هست که میتونه توسط یک نفر ارائه بشه
با گذشت زمان شاید یک ماه دو ماه پنج ماه شش ماه بعد، اون کسی که داره این محتوا رو تولید می کنه به تسلط خیلی بهتری خواهد رسید و این فقط با تمرین و تکرار شروع میشه پس باید از یک جایی شروع کنید گیر این مطلب نیفتید
نکته سوم توجه به کیفیت ویدئو و صدای ویدئوی ماست که اینجا نور خوب میکروفون خوب و دوربین خوب میتونه به ما کمک کنه تا محتوای خوبی رو ضبط کنیم
یک موبایل معمولی الان توی بازار میتونه به ما کمک کنه تا یک ویدئوی استاندارد رو برای خودمون با این سه مولفه ای که خدمتتون عرض شد تولید کنیم
حالا مرحله چهارم شاید بتونم برسیم به استفاده از تکنولوژی یعنی مثلا بک گراندمون رو عوض کنیم یک فضای شیکی رو انتخاب کنیم مثلا بریم توی فضای سبز، بریم توی یک کتابخانه لاکچری توی قسمت لابی … ویدئوی قشنگی رو تولید کنیم
یا اینکه کلا توی استودیو یا دفترمون بمونیم از بکگراند سبز استفاده کنیم، اونو حذفش کنیم و هرجایی دلمون میخاد بریم
یادتون باشه اینجا اگر شما وارد این داستان بشید خیلی درگیر کمال گرایی خواهید شد
خیلی از وقت ها شما نوری که دارید انتخاب می کنید برای پرده سبز و برای فیلمبرداری تون طوری هست که در هنگام حذف اون پرده کروماکی بخش هایی از صورتتون یا دستتون احتمال داره دچار افت کیفیت بشه (مگر اینکه توی یک استودیوی حرفه ای ضبط کنید) بنا براین شاید شما کلا بیخیال تولید محتواتون بشید این یک ترمز خیلی بزرگ هست برای تولید محتوا
من فکر می کنم شما به جای اینکه به این ترمز بزرگ فکر کنید برید سمت تولید محتوای مستمر
یعنی این انرژی رو بزارید سمت اینکه فکر کنید من چه محتوای خوبی رو میتونم به صورت مستمر تولید کنم
و این انرژی بره سمت اینکه شما روز یا روز در میان بتونید یک محتوای خوب و با کیفیت تولید کنید
برای تولید محتوای خوب و با کیفیت هم یک نکته هست که در مقاله ی بعدی به اون اشاره خواهم کرد.
ممنون از اینکه تاثیر گذار هستید
برای آنکه جای هیچ بهانه ای نباشد این فیلم با یک موبایل و بدون میکروفون ضبط شده البته در تدوین مقداری صدا تغییر کرده که در ویدئوهای بعدی اصلاح شد.
امیدوارم شما هم کامل گرایی را کنار بگذارید و شروع کنید
محمد مهدی موحدی نژاد
مربی برندینگ آنلاین و تولید محتوای حرفه ای
مدیر استودیو نماد برتر
دیدگاهتان را بنویسید